Instagram-tips

Hoe je in 2024 meer Instagram-likes kunt krijgen

Hoe je in 2024 meer Instagram-likes kunt krijgen

Het is geen geheim dat Instagram influencers goed geld verdienen, maar als je een aanzienlijke hoeveelheid tijd op het platform hebt doorgebracht en zonder plan hebt gepost, weet je ook dat het krijgen van likes niet zo eenvoudig is als je zou denken. Er is namelijk veel meer voor nodig dan alleen een foto maken en deze posten met een leuk bijschrift.

Als je meer likes op Instagram wilt krijgen, moet je een strategie hebben die specifiek voor Instagram bedoeld is. Gelukkig ben je hier aan het juiste adres als je je afvraagt hoe je meer likes op Instagram kunt krijgen. In dit artikel nemen we alles door wat je moet doen om meer ‘likes’ en betrokkenheid te krijgen op je Instagram-posts, ‘Stories’, ‘Reels’, én ‘IGTV’. Verder raden we ook aan dat het kopen van Instagram-likes een goed plan is.

Wat zijn Instagram-likes en waarom zijn ze zo belangrijk?

Instagram-likes zijn dé manier bij uitstek waarop anderen je vertellen dat ze van je content genieten. Geef maar toe: je vindt het ook leuk om Instagram te openen en al die leuke kleine meldingen te zien die je vertellen dat je content goed binnenkwam bij de mensen, toch? Ook al is het geweldig om likes op je berichten te ontvangen, deze kleine hartjes betekenen zeer veel voor Instagram-influencers die hopen dat hun bereik op Instagram steeds groter wordt. Instagram-likes zijn dan ook een van de beste manieren waarop het algoritme bepaalt welke content aan een groter publiek wordt getoond en welke gebruikers hun content gemakkelijker kunnen delen met de wereld. Beschouw daarom de likes als rangschikkingssignalen, vergelijkbaar met waar zoekmachines naar zoeken bij het beslissen hoe websites worden geïndexeerd en gerangschikt.

Enkele tips om meer Instagram-likes te krijgen!

Het krijgen van meer likes en volgers op Instagram is niet eenvoudig. Vraag maar eens aan een van de grootste Instagram-influencers hoeveel tijd en energie ze hebben geïnvesteerd in het opbouwen van hun volgers en hoeveel tijd en moeite het hen kost om te blijven groeien. We willen je zeker duidelijk maken dat het iets is waar je veel tijd in moet steken, maar het is zeker niet onmogelijk! Eigenlijk zijn er drie gebieden die je kunt aanpakken om nu op weg te gaan naar het verzamelen van meer likes:

Creatieve Instagram-content maken:

Wat je op Instagram publiceert, is erg belangrijk. Gezien Instagram een visueel platform is, is het belangrijk dat je inhoud visueel aantrekkelijk is voor je doelgroep. De content die je plaatst, heeft dan ook een grote impact op wie je naar je account toetrekt. Is je content vervolgens niet goed genoeg? Dan zullen ze ook niet blijven hangen bij jou. 

Promoot je content:

Eenmaal je geweldige concent gecreëerd hebt, moet je deze promoten door cross-posting, hashtags te gebruiken, en dergelijke.

Werk samen met anderen:

Gesponsorde berichten, partnerschappen, en zelfs interactie met content die anderen publiceren, kunnen een grote bijdrage leveren aan het verkrijgen van meer likes en betrokkenheid.

Nu we de drie belangrijkste gebieden hebben behandeld waarop je je moet concentreren, gaan we deze gebieden eens onder de loep nemen om te kijken wat je precies kunt doen om het aantal likes en betrokkenheid bij je Instagram-content te vergroten.

Wie zijn je Instagram-concurrenten?

Net zoals je jouw doelgroep moet kennen, moet je ook je concurrenten begrijpen. Dergelijke informatie kan je namelijk helpen bij het bedenken van nieuwe contentideeën voor je eigen Instagram-account. Dit betekent natuurlijk niet dat je anderen moet kopiëren, maar je kijkt best zeker eens naar wat ze posten. Besteed vervolgens speciale aandacht aan de content die aanslaat bij hun publiek. Pas deze content vervolgens aan je eigen stijl aan. Je zou zelfs kunnen kijken wie hun meest betrokken volgers zijn en ze gaan volgen. Op die manier leren ze je kennen en kan je hen naar jouw account lokken!

Vind je doelgroep zo snel mogelijk

Een van de belangrijkste dingen die je kunt doen om het aantal likes op Instagram te vergroten, is het identificeren van je doelgroep. Je hoeft niet alles voor iedereen te zijn, en je moet ook niet proberen dat te zijn. Je doelgroep betreft alle mensen die geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt. Daarom moet je tijdens het opbouwen van je profiel deze doelgroep steeds in gedachten houden en je contentmarketingstrategie volledig op hen baseren. Dit type targeting garandeert namelijk bijna altijd dat je de echte likes krijgt waarnaar je op zoek bent.

Experimenteer met verschillende content

Hoewel Instagram begon als een plek om prachtige afbeeldingen te delen, is het uitgegroeid tot een multidimensionaal platform dat tal van mogelijkheden biedt om te experimenteren met het type content dat je aanbiedt. Door verschillende soorten content uit te proberen, blijft je materiaal fris en blijft je publiek geïnteresseerd. Na verloop van tijd zul je ontdekken welke soorten content echt aanslaan bij je publiek, zodat je je daar meer op kunt focussen. Hieronder vind je alvast enkele ideeën voor verschillende soorten Instagram-content die je zou kunnen uitproberen:

Inspirerende citaten

Citaten zijn altijd leuk om te lezen. Het plaatsen van citaten op Instagram kan cliché zijn, maar we hebben het hier dan ook niet over “Live, Laugh, Love”. We hebben het over citaten die rechtstreeks verband houden met je merk en branche.

Foto’s achter de schermen

Steeds meer gebruikers zijn geïnteresseerd in wat er gebeurt in het dagelijks leven van de influencers en merken die ze op het platform volgen. Je publiek volgt jou namelijk niet voor niets, maar wel omdat ze jou, je producten, én je diensten of content leuk vinden. Delen wat er achter de schermen gebeurt, is een gemakkelijke manier om op een dieper niveau contact te maken met je volgers.

Geïnteresseerd in de top 5 Instagram influencer van Nederland?

Fotocarrousels gebruiken

Instagram

Fotocarrousels zijn een geweldige manier om verzamelingen foto’s te delen met je volgers. Je kunt hierbij meerdere producten laten zien, een reeks foto’s van een fotoshoot of evenement delen, sets van je eigen inhoud tonen, of zelfs een verhaal vertellen met je carrouselberichten. Hieronder even een illustratie:

Plaats meer video-content

Video’s zijn ongelooflijk boeiend en vallen sneller op tussen de eindeloze stilstaande beelden in al onze overvolle Instagram-feeds. We raden je daarom aan om meer video-content te plaatsen, vooral content die niet afhankelijk is van geluid. ‘How-to’-video’s zijn bijvoorbeeld erg populair op Instagram. Het is daarnaast ook erg belangrijk om ondertitels op te nemen om gebruikers te bereiken die tijdens het scrollen niet naar de geluiden kunnen luisteren (en dat best vaak). Bovendien zijn ondertitels geweldig voor de toegankelijkheid, wat terecht een kenmerk wordt van merken en influencers die content publiceren voor meer dan alleen het stimuleren van een verkoop.

Gebruik Instagramverhalen

Instagramverhalen zijn een van de beste Instagram-marketingtrends die maar blijven groeien in hun gebruik. Ze geven merken en influencers namelijk een geweldige kans om eerlijker en authentieker te zijn. Je hebt verder ook geen videoproductie nodig om gebruik te maken van deze populaire Instagram-content. 

Je kunt nu ook je Instagramverhalen markeren waarvan je wilt dat ze langer dan de standaard 24 uur beschikbaar zijn. Dit is ongelooflijk handig als je constant dezelfde vragen van volgers moet beantwoorden, of als je door gebruikers gegenereerde inhoud wilt laten zien of campagnes wilt delen. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *